Наблюдавам цял фурор на одобрение на профилната ми снимка във Фейсбук

Тя преди съдържаше мое заявление, че подкрепям Гърция - а от два дни съдържа заявление, че подкрепям Гърция и Украйна. Благодаря на всички, харесали снимката! Защо подкрепям Украйна - това е ясно. Би трябвало обаче да обясня защо продължавам да подкрепям Гърция. Заявлението ми за Гърция възникна преди няколко години, когато хиляди емигранти бяха умишлено насочени да атакуват гръцко-турската граница с цел да навредят на Гърция - и всички цивилизовани страни подкрепиха Гърция. Проблемът постепенно беше решен, а днес не съществува - или е позаглъхнал. Тогава защо днес подкрепям Гърция? По ред причини. Едната е, че от няколко години Гръцката академия на науките Atiner - https://www.atiner.gr/ ме третира с изключително уважение, като публикува вече цяла поредица мои статии - огромни по обем и по важност. Всяка от последните шест годишнини на списанието Athens Journal of Philology съдържа моя статия - всеки може да се увери в това, като намери списанието в посочения по-горе сайт на Гръцката академия. Вече ми е почти неудобно. А може би трябва да кандидатствам пред Guinness за световен рекорд ... От друга страна, някои колеги в България ми казват: "Ти пък сега! Който те публикува, знае защо го прави ..." Няма как тук да не направя и паралел с отношението към личността ми в така наречената БАН, макар че, от друга страна, едва ли има смисъл човек да се рови в мръсотиите на комунисти и некадърници ... Нали знаете какво направил Дали, когато го изгонили от Дружеството на сюрреалистите. Първо умрял да се смее. После казал: “Le surréalisme, c’est moi!” И аз, когато научих, че са ме изгонили от БАН, са разсмях яко, и си помислих “La science, c’est moi!” Друга от множеството причини да подкрепям и обичам Гърция е, че в този момент имам "покорени" 75 от 90-те населени гръцки острова (с повече от 5 жители). Отделно от това имам много посещения на Гърция и по професионални причини в две области (БАН, след това БДЖ). Е, как през всичките тези месеци, а и повече, прекарани в Гърция, и при срещите със стотици гърци, не се намери един да ми каже нещо неприятно? Напротив, срещах - и продължавам да срещам - изключително добро отношение. А това лято се надявам да мога да завърша окончателно покоряването на гръцките населени острови. Ако е рекъл Всевишният ... И ще докладвам редовно, естествено ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар